Emma & Tonny // Bröllopsfotograf Skåne

Ibland bara vet man. Ibland känns allt helt rätt. Jag känner så varje lördag när jag är på väg till ett bröllop, jag känner det i magen när jag ser hur två blivande makar ser på varandra för första gången på sin bröllopsdag, jag känner det i snyftningarna jag ofta tar när jag står ensam längst bak i kyrkan och väntar på att paret ska gå ut. Jag får ofta frågan vad som är det bästa med mitt jobb, och jag brukar svara att det är glädjen och likheterna i det olika. Varje vecka träffar jag nya par som har sitt alldeles egna unika bröllop. Det är ofta en vit klänning, en vigsel, en kyss, mingel och middag, men inte en dag på mitt jobb är den andre lik. Jag brukar också säga att det är helt fantastiskt att träffa så mycket nya, glada människor varje vecka, på nya platser. Ja ibland vet man att man hittat rätt.

Det gjorde även Emma och Tonny. Herregud jag har nog aldrig träffat ett par som varit så fantastiskt envisa. I höstas fick jag ett mail där Emma skrev att hon älskade mina bilder, och dessutom så hade vi en förkärlek för kaffe och mörk choklad gemensamt. Problemet var bara att Tonny inte officiellt friat än, men ett bröllopsdatum var satt. Trots detta bokade de mig. Tack och lov så friade Tonny och när det tillslut var den 24e maj i år så tror jag att jag och alla gäster såg det i brudparets ögon den dagen, att ibland bara vet man.  

In English: Sometimes you just know. Sometimes everything feels just right. I feel that way every Saturday when I'm on my way to a wedding, I feel it in my stomach when I see how a future bride and groom get the first look at each other on their wedding day, I feel it in my tears as I often cry when I stand alone at the back in the church, waiting for the couple to walk out. I am often asked what is the best thing about my job, and I usually answer that it is the joy and the similarities in the inequalities. Every week I meet new couples who have their very own unique wedding. There is often a white dress, a ceremony, a kiss, a toast and a dinner, but not one day at my job are like the other. I also say it's absolutely amazing to meet so many new, happy people each week, in new places. Yes sometimes you know you found the right thing to do.

So did Emma and Tonny. Oh my god I've never met a couple who were so fantastic stubborn and knew exactly what they wanted, including each other. Last fall I received an email where Emma wrote that she loved my pictures and also we had a common love for coffee and dark chocolate. The problem was that Tonny not officially proposed to her yet, but a wedding date was set. Despite this, they booked me. Thankfully Tonny proposed and when it finally was the 24th of May this year, I think that both me and all the guests saw it in the couple's eyes that day, sometimes just know.

 
Bröllopsfotograf - Helsingborg - Skåne - Sweden - weddingphotographer
2
becca

Superfint Bea!!

Linnea Jardelid

Väldigt fina bilder!