Bröllop på Skottorps slott // Bröllopsfotograf Båstad

Om jag någon gång skulle behöva skriva ett cv som bröllopsfotograf kommer jag att ha en lång lista på övriga kompetenser. Den skulle innefatta bland annat frisörassistent, budbärare, lunchhandlare, waterbory (girl), en som kan sy ihop spruckna sömmar på en brudklänning, chaufför, leta-upp-försvunnen-mormor-personen, brudbuketts-avtorkare/passare/hållare, rådgivare, näsduks-utdelare, och inte minst grym på att putta igång veteranbilar (och nya sportbilar för den delen) när de inte startar. Det är tur att min egen sambo kört runt mycket i en gammal bild från 50-talet så att jag vet hur man springer igång dem. Speciellt när man står med ett brudpar mitt i skogen och alla gäster precis passerat i en buss och bara jag har mobiltelefon, utan interettäckning och utan ett enda nummer till någon som hade kunnat hjälpa. Det är sådana händelser som skapar otroligt roliga minnen att se tillbaka till, studerna som inte planerades. 
 
Bröllopet jag ska visa för er idag tycker jag så mycket om att jag inte vet var jag ska ta vägen. Det var en perfekt dag i september, jag mötte upp brudparet i Båstad för en first look och lite porträtt. Sedan gav vi oss av till stranden i Hemmeslöv för vigsel för att avsluta med bröllopsfest på Skottorps slott. Utomhusvigsel alltså.... ÅH vad jag älskar det! Kyrkor i all ära men det finns inget som går upp mot en vacker vigsel under bar himmel. Speciellt inte på stranden, på Bjärehalvön. Ja ni märker,  jag är inte helt opartisk i det här. Lägg sedan till världens snyggaste brudpar, en second hand klänning, blåa fjädrar och massor av skratt och kärlek. Ni förstår va? Denna dag var perfekt från början till slut, tack P&C för att jag fick dela den med er ♥
 
 
 
Bröllop - Båstad - Skottorps slott - Utomhusvigsel - Wedding - strandbröllop - weddingphotographer
4
Emma

Superfint Beatrice!

Matilda Söderström

Läckert, som vanligt!! :)

becca

Jättefint Bea! Och väldigt fint skrivet också!

Judith

Älskar detta bröllopet! Du är så bra!