Några ögonblick från 2015

Jag kan inte låta bli att se tillbaka på 2015 utan att nämna vilket hemskt år det varit. Eskalerande krig, terror, flyktingar och rasism. Så många gånger jag öppnat nyheterna med en klump i magen, suttit tårögd framför tvn och funderat på var fasen är vi på väg? Är det dags nu att ge upp hoppet för mänskligheten?
 
Det finns ingenting, verkligen ingenting, som bevisar motsatsen bättre än bröllopen jag varit på i år. Bröllop är en sådan fantastisk symbol för människors kärlek, gemenskap och vilja. Där hittar jag kraften att tro på mänskligheten igen. Här förenas människor över gränser, ovan konflikter, fördommar och ursprung. På bröllop är det bara en sak som är viktig och det är glädjen. Jag kan önska att vi hade mer bröllop i vardagen, mer romantik, mer vänskap och mer glädjetårar. 
 
Dessutom har jag haft privilegiet att bara ha de bästa brudparen i år. Brudpar som varit helt underbara, roliga och vackra. Det är konstigt det där hur människor som är lika dras till varandra. I år har jag haft såå många brudpar som varit precis som mig på ett eller annat sätt. Vegetarianer, designers, med grym humor, med liknande familjeförhållanden som mig eller bara med exakt samma utmärkta känsla för stil (haha). Och inget av det här är något jag direkt annonserat, det har bara råkat bli så. Och då känns det ännu mer som att det jag gör är rätt. Jag är så evigt tacksam mot er allihopa. Ni ska veta att det inte alltid känns lätt att åka bort en dag eller en hel helg, till en plats jag aldrig varit på innan för att spendera den med främlingar. Men alla gånger i år har det varit så lätt, alla människor har varit så varma och öppna. Så TACK för att jag fått dela alla dessa stunder med er, för att jag fått lära känna er, fått se alla dessa underbara platser i Sverige (och Tyskland), fått hänga mer era släkter och vänner och framförallt för att ni alla ger mig hopp om kärlek, gemenskap och mänskligheten. 
 
Det var skitsvårt att gå igenom alla 100000000000 bilder jag tagit i år och välja ut allt det bästa att ha här. Bilderna nedan är bara en bråkdel av allt fint jag varit med om. Har säkert missat många bilder jag tycker om, ett sådant här inlägg är ett evighetsprojekt till en själv väljer att sätta ner foten. En del bröllop har ni redan sett, andra kommer att publiceras under 2016. Ses då. 
 
Lägg märke till brudparets miner i vänstra hörnet ovan! :)
Bröllopsfotograf - Bröllopsinspiration - Halland - Skåne
1
Hanna

Du är fantastisk och vi har aldrig känts oss vackrare än genom din kameralins. Hoppas du får ett lika härligt 2016. Gott nytt år!

Svar: åh vad glad jag blir, tack!! Gott nytt år på er också!
Beatrice Bolmgren