Rebecca och Axels vintage-inspirerade bröllop {Bröllopsfotograf Frillesås, Kungsbacka}

En sak som gör att det är så fantastiskt att arbeta som bröllopsfotograf är att ingen bröllop är det andra likt. I somras fann jag mig själv ena veckan stå judiska församlingens lokaler i Stockholm, för att veckorna därpå fota ett syrianskt bröllop med 400 gäster för att veckan efter det fotografera ett vintage, DIY trädgårdsbröllop i Frillesås med knappt 30 gäster. Det är det sistnämnda som jag har tänkt att visa för er idag.

Första gången jag träffade Rebecca och Axel visade Rebecca mig sin klippbok hon gjort inför bröllopet, ja ni läste rätt, en klippbok, som pinterest fast irl. Jag visste redan då att vi var en perfect match och att det skulle bli en oförglömlig dag. Jag förstod redan då av hennes visioner att hon verkligen har ett öga för detaljer och vintage-stil. När väl bröllopsdagen var inne körde jag upp till Frillesås i ösregn och lagom tills att jag körde in i samhället började det åska något helt galet. Fine om det regnar lite på en bröllopsdag, men åska på ett trädgårdsbröllop är verkligen ingen höjdare. Som tur var avtog det ganska snabbt och lagom till vigseln visade till och med solen sig i några minuter. Dagen var helt fantastisk, jag som hade förutspått att Rebecca skulle ha ett bra öga för detaljer blev överväldigad. Hon har ett FANTASTISKT öga för detaljer. Allt ni ser i tältet har hon gjort själv, köpt på loppisar och second hand. Jag är fortfarande imponerad när jag tittar på bilderna, här finns det ett inlägg i brudens egen blogg om alla detaljer som hon skapat inför dagen. Om det blir så att jag själv kommer att gifta mig en vacker dag ska jag ringa till Rebecca och anlita henne som stylist, det är en sak som är säker!

Idag kan ni förutom här se detta vackra bröllop i en av scandinaviens största bröllopsbloggar, Vintage Honeymoon. Klicka HÄR för att komma till det inlägget. Här under följer min berättelse av dagen. 
Tack tack tack Rebecca och Axel för att jag fick lov att vara en del av er dag ♥
Bröllop - Bröllopsfotograf - Frillesås - Göteborg - Kungsbacka - Retro - Vintage - Västkusten
2
Becca

Det känns så sjukt, för det känns som jag känner dig. Fast jag egentligen inte gör det, men jag är så stolt över dig. För jag har följt din utveckling och du är så fantastisk! Skulle gärna hänga med dig på något bröllop och bara samla inspiration, så säg till om du behöver en assistent någon gång, he he ;)

Svar: haha åh! Jag känner detsamma, vi borde verklige träffas någon gång!
Beatrice Bolmgren

Becca

Svar: Åh, det vill jag jättegärna! Får vi allt styra ihop :D

Svar: Jag har skickat en vänförfrågan till dig på facebook för jag skulle gärna vilja lägga till dig i en grupp som jag och några andra tjejer har startat där vi stödjer och peppar varandra i fotograferandet :)
Beatrice Bolmgren