Tentavecka

Sista tentaveckan börjar lida mot sitt slut, jag vet inte vad som är upp och ner efter två dagars intensivt pluggande på biblioteket. Imorgon skriver jag tenta i Nordamerikansk realia och i engelsk grammatik på tisdag, sen är det slut! Vet inte om jag egnetligen skrivit det här, men jag har läst en 30 p kurs i Engelska på högskolan denna teminen, och visst har den varit bra, jag har lärt mig en hel del och engelskan är betydligt bättre nu än vad den var innan jul, men, aldrig mer en språkkurs säger jag bara. Jag gillar inte den sortens studerande där man bara ska trycka in information, glosor, årtal, kortfakta osv. Då skriver jag hellre uppsatser, peppar peppar, eller läser kreativa ämnen. I vilket fall som helst så upptäckte jag att jag trivs ganska bra på högskolan, och att det kanske är det ultimata att kombinera med att vara egenföretagare. Så jag kommer att fortsätta, kommer med all sannolikhet att börja plugga programmet digital design till hösten, där det förhoppningsvis är mindre glosor, mer praktiska övningar.