När jag fotograferade bröllop i Tyskland

Det här är alltid det svåraste. Att summera ett bröllop i några meningar utan att låta klychig men ändå lyckas beskriva min upplevelse av den. Att jag skulle få chansen att fotografera ett destination wedding trode jag faktiskt aldrig riktigt skulle slå in. Tills dagen då min bästa väns släkting som är till hälften svensk och hälften tysk bestämde sig för att gifta sig med en amerikan. Då flög vi, fotograf, släkt och vänner in från halva jordklotet för att en torsdag i juni fira denna dag tillsammans. Jag hade några helt underba dagar nere i Tyskland, bortsett från att jag stukade foten. Ja det är sant, jag stukade foten dagen innan bröllopet. Om jag klarade av att fotografera på en fot med kryckor eller ej får ni själva bedömma här nedan men det var minst sagt en utmaning. Kan inte förklara nog hur tryggt det kändes att vara omringad av vänner, fotbollstränare, läkare och andra välutbildade och varmhjärtade männsikor, jag kunde inte fått mer hjälp och stöd än vad jag fick. Frammåt bröllopsmiddagen kunde jag faktiskt gå rätt normalt. Tro inte att jag fick skoskav på den friska foten då. Så kvällen slutade med att jag barfota hoppade ut i taxin på ett ben. Vilken kväll! 

På brudparets önskan kommer inte bilder på någon annan än dem att visas upp från detta bröllop, förutom på den söta söta brudnäbben som efter övertalning spred rosblad i altargången. Hon vägrade först för att hon inte ville att någon skulle trampa på de stackars bladen. Men för en sådan vacker prinsessa som bruden så kunde hon tänka sig att göra det. Jag fick godkänt att ha med denna bild och den gör mig lika varm i hjärtat varje gång, men det gör alla bilder från detta bröllop. Det blir verkligen en speciell känsla när människor rest tillsammans till en plats för att fira kärleken mellan två personer, när alla är där bara för dem. Här är några höjdpunkter från denna alldedes speciella dag: 

(Enlish translation in the bottom)
This is always the hardest thing with writing a blogpost. To summarize a wedding in a few sentences without getting into klcihes, but still manage to describe the experience of the wedding. I acctually never thought that I would get the chance to shoot a destination wedding any time soon in me carrer. Until the day my best friend's relative who is half Swedish and half German decided to marry an American. And so they booked me and we flew to Germany, me, relatives and friends in from europe, canada and the states to celebrate this day together, a thursday in June. I had some amzing days in Germany, apart from that I twisted my ancle. Yes it's true, I twisted my ankle the day before the wedding. If I managed to photograph on one foot with crutches or not you get the judge above, but it was a true challenge. I can not explain enough how safe it felt to be surrounded by friends, football coaches, doctors and other highly educated and warm-hearted people, I could not receive more support than what I got. Somewhere around the wedding reception I could actually walk quite normal. What do you think happend then? I got blisters on the healthy foot! So the evening ended with me barefoot jumping into the taxi on one leg. What a night!
 

According to the bridal couple's wishes I will not share pictures of anyone other than them from this wedding, in addition to the cute cute flower girl who after persuasion spread roses in the aisle. She refused at first because she did not want anyone to step on the poor flowers. But for such a beautiful princess as the bride she decides to make an exeption. I got permision to have this picture and it makes my heart warm every time I see ut, but so does all the images from this wedding. It truly become a really special feeling when people traveled together to a place to celebrate the love between two people, when everyone is there just for them. Here are some highlights from this alldedes special day.

 
Bröllopsfotograf - Destination wedding photographer - Germany - Pfullingen - Stuttgart Wedding - Tyskland
2
Rebecka

Vilka fina bilder! Jag förstår varför du gillar bilden på brudnäbben haha :)

Viktoria

så fint skrivit vännen! Vilken dag det var❤️