När London mötte Kornhult - skogsbröllop i Halland

Livet har tagit mig till de mest oväntade och underbaraste platser. Jag trodde kanske inte vid första anblicken att Kornhult, ute i de halländska skogarna, skulle vara en av dessa platser. Jag hade SÅ fel. För att förstå det fantastiska i det här måste jag nästan börja från början. Han, brudgummen, var uppväxt i Halland, hårt arbetade på kustbevakningen. Hon, bruden, storstadstjej och advokat från London. Deras vägar möttes i Mozambique av alla ställen på jorden och sedan satte några år av pendlande mellan Sverige och London igång. De bestämde sig för att ha ett lantligt bröllop, så lantligt som det kan bli med gäster från Jakarta, London och Emmaljunga. De plockade ihop det bästa av alla världar, och de gjort allt själva. De högg ner träden som de byggde vigsel-bänkarna av. De skapade en stig genom skogen, byggde en bro över bäcken. De renoverade den gamla ladan från grunden, satte nya väggar, gjorde om tak och el. Dessutom stod deras familjer för mycket av matlagningen och deras vänner för design av inbjudningar, program, skyltar osv. Länkar till dem hittar ni här nedan. Som ni kanske redan förstår på min beskrivning var det här ett alldedes speciellt bröllop, ett bröllop jag sent kommer att glömma. Tack tack tack, A&A för att jag fick vara en del av det här.  

Smycken: www.thefollyboutique.com
Papper/skyltar: www.sparrowandwolf.co.uk
 
British wedding in Sweden - Bröllop i lada - Bröllopsfotograf - Halland - Halmstad - Logbröllop - Skogsbröllop
1
Fredric

Oj, så fint bröllop och vilka fina bilder!