Sommarbröllop på Hertigen i Falkenberg

Nu ska jag berätta en lite pinsam sak som jag inte berättat för ens detta paret. Första gången jag träffade paret trodde jag att brudgummen var en kändis. Jag cyklade hem från vårt första möte en regnig höstdag 2013 och funderade på varför den här mannen var såå bekant och kom fram till att han måste vara skådespelare, och en ganska känd sådan. Det är galet hur snabbt man kan glömma ett ansikte och redan när jag kom hem var jag övertygad om att det var denne kändis. Förnamnet stämde i alla fall. Jag började stalka skådespelaren för att få reda på om det var samma person som brudgummen jag träffat. Jag kollage igenom kändisens alla instagrambilder, googlade, läste hans kända syster och svägerskas bloggar och en dag läste jag att han skulle gästa nyhetsmorgon i tv4, så jag ställde ett alarm för att inte missa denna chans att se om han hade en förlovningsring på sig. Men det hade han inte, och inte någonstans i hans sociala medier stod det något om en fästmö, och enligt google var han nyskild.. Nä det stämde nog inte och efter några månader (jag vet, månader - så pinsamt!) så insåg jag att jag nog att brudgummen inte var skådespelare. Nu i efterhand kan man ju fråga sig varför jag inte bara frågade brudparet... Senare fick jag veta att brudgummen är sjukgymnast. Så inte ett enda rätt där för min del. Det blev i alla fall en kul historia och jag kan numera allt om denna skådespelare...

Om vi hoppar framåt några månader till sommaren 2014 så är jag så otrolig glad att jag fick chansen att lära känna de här två, om så bara för några få dagar. Mer godhjärtade och varma människor får man leta efter. Deras bröllopsdag var en fröjd för så väl ögat som hjärtat och deras val av platser var helt underbara. Dagen började på Slöinge pensionat som var abonnerat åt släkt och vänner, fortsatte i Morups kyrka utanför Falkenberg och avslutades med en underbar bröllopsfest på Hertigen mitt inne i stan. Lägg märke till att underbara detaljer och brudens vackra frisyr, skapad av västkustens bästa frisör: Isabell Fransson

 Stort stort tack för att jag fick vara med på denna undebrara dag ♥
Bröllop - Bröllopsfotograf - Falkenberg - Halland - Hertigen - morups kyrka - weddingphotographer
1
becca

Alltså Bea. Det här är så bra. Jag rös på hela armarna!