En fine-art bok att älska och åldras med

Förra veckan drack jag te tillsammans med min vän Anna vars bröllop jag fotograferade förra året. Vi kom in på ämnet fotoböcker och hon sa något som fastnade i mig, hon berättade att de har tittat på sina bröllopsbilder tusentals gånger sedan bröllopet men inte för än de köpte en bok kunde de ta på bilderna, och verkligen krypa upp i soffan och titta på sina minnen varje dag.

I dagarna fick jag hem ett paket med guld. Det inehöll ett en Artbook från QT albums och jag kan på riktigt inte beskriva i ord vilka känslor jag hyser för den här boken. När jag öppnar lådan börjar mitt hjärta slå lite hårdare, lädret känns fantastiskt mellan händerna och luktar ännu godare än vad det känns. Pappret är tjockt, matt och även det får mitt hjärta att smälta. Det här är en bok att älska och åldras med, en bok som så väl brudparen som deras framtida barnbarn kan titta i varje dag om de vill. För att citera tillverkaren:
 
"Artbooks are printed on a museum grade paper using 12 color archival pigments. Black & white pictures are uplifted by 4 dedicated grayscale colors. Amazing paper surface and a micro fold will show your work without any distractions. The inks are rated not to fade / shift color for many, many decades."
 
Denna bok kommer jag att behålla som visningsex och jag kan inte vänta tills jag kan visa den för mina brudpar. Den är helt otroligt vacker och kommer med så väl äkta läder, läderminitat, linne och fotoomslag, alltså en bok för alla stilar och smaker. 
 
 

In English: Last week I had tea with my friend Anna, whose wedding I photographed last year. We came to talk about wedding albums and she said something that I couldn't get off my mind, she told me that they have looked at their wedding pictures a thousands times since the wedding, but not until they bought an album they could take the pictures, and really curl up on the couch and watch on their memories every day.

This week I received a package with gold. It contained one Artbook from QT albums and I can not really describe in words the feelings I have for this book. When I open the box, my heart begins to beat a little harder, the leather feels great between your hands and smells even better than it feels. The paper is thick, dull and also it makes my heart melt. This is a book to love and grow old with, a book for the bridal couples as well as their future grandchildren to look at every day if they would want to. To quote the manufacturer:

"Artbooks are printed on a museum grade paper using 12 color archival pigments. Black & white pictures are uplifted by 4 dedicated grayscale colors. Amazing paper surface and a micro fold will show your work without any distractions. The inks are rated not to fade / shift color for many, many decades."
 
I'll keep this book as a studio sample and I can not wait until I can show it to my bridal couples. It is absolutely amazingly beautiful and comes with genuine leather as well, leatherlike, linen and photo cover, therefore a book for all styles and tastes.
 
Artbook - Bröllopsalbum - Bröllopsfotograf - QT
3
Becca

Åh, ljuvligt !

Linda

Åh! Jag har ett plommonfärgat visningsex därifrån som jag också älskar! Men denna färg var helt ljuvlig!!

emma

Så fin!