Best of june 2014

Alltså juni 2014... Vilken månad! Nu är den över och jag ser tillbaka på den med både skratt, tårar och några svettdroppar i pannan. 6 bröllop har jag hunnit med i Ljungskile, Åstorp, Stockholm, Oslo, Helsingborg och Ängelholm. Under midsommarhelgen åkte jag som en annan världserfaren destination photographer mellan Stockholm och Oslo, firade midsommarkvällen med ett glas vin på Karl Johan i Oslo och somnade kl 10. Jag har fotograferat två heldagar efter varandra tidigare, så 2 heldagar på 3 dagar i två olika huvudstäder var ju ingen match, eller? Jag njöt varje sekund men kan ju säga att jag var minst sagt trött måndagen efter. Mellan bröllopen har jag hunnit med en del barnfotograferingar, parfotograferingar med blivande brudpar, en och annan ledig dag samt en hel del arbetstid framför datorn.  Nu går vi in i juli som kommer bli lugnt, jag har ju bara 4 bröllop bokade, haha. Anyway. Ibland är det viktigt att stanna upp och andas lite. Andas in, andas ut. Det här är faktiskt mitt liv, ibland har jag svårt att förstå det. Vet inte i hur många år jag drömt om att jobba som fotograf på heltid och här står jag, den 1a juli 2014 med jobb upp över öronen och inget annat sommarjobb än att resa runt och fotografera. Hur stressigt det än är, så är livet lite för bra för att vara sant just nu. 

Eftersom jag har haft lite tid att blogga i juni har jag satt ihop ett inlägg med några smakprov från platser och stunder jag upplevt.

In English: June 2014 ... What month! Now when it's over and I look back on it with both laughter, tears and a few drops of sweat on my forehead. I have shot 6 weddings, in Ljungskile, Åstorp, Stockholm, Oslo, Helsingborg and Ängelholm. During midsummer weekend, I travelled as an experienced destination photographer between Stockholm and Oslo, celebrated midsummer evening with a glass of wine on Karl Johan in Oslo and went to sleep at 10 pm. I have photographed two full days weddings before, so 2 full days in 3 days in two different capitals was no match, right? I enjoyed every second of it but can tell that I was exhausted on the following Monday. Between the weddings I have had time for a few children photo shoots, engagement sessions, a few days off and a lot of work in front of the computer. Now we are entering in July that I think will be easy compared to June, I only have 4 weddings booked, haha. Anyway. Sometimes it's important to stop and breathe a little. Breathe in, breathe out. This is actually my life, sometimes I have a hard time understanding it. I do not know how many years I dreamed of working as a full time photographer and here I am, the 1st of July 2014, with tons of work, and no other summer job, just to travel around and shoot weddings. Even tough it's sometimes stressful, my life is a little too good to be true right now. Since I've had some time to blog in June, I have put together a post with some images from the places and moments I experienced.

 
Bröllopsfotograf - Halland - Oslo - Skåne - Sweden - weddingphotographer
2
Becca

Alldeles alldeles…..alldeles underbart :-)

Matilda Blomqvist

fint!