ÅRETS JULKLAPP - ETT PRESENTKORT SOM GÖR SKILLNAD

Idag lanserar jag något som jag har velat göra väldigt längre, i jul tänker jag på egets initiativ skänka 50% av alla mina intäkter från porträttfotograferingar och presentkort till organisationen Growing Together som arbetar med föräldrarlösa barn i Kenya. Deras arbete har berör mig otroligt mycket och jag har sedan de startade sitt första insamlingsprojekt för ett år sedan verkligen velat hjälpa till. Jag hoppas att en dag kunna åka ner till Kenya med dem, men tills för blir möjligt för mig så vill jag göra vad jag kan här hemifån.
 
Nu är det snart jul och den svenska julhandeln lär väl så rekord även i år. Ibland skäms jag lite över vår konsumtion, hur mycket vi köper och köper när det finns vissa som inte har något. Jag har tidigare jular haft kunder som köpt presentkort hos mig som julklapp till nära och kära, vilket jag tycker är en fantastisk idé. Att ge bort en fotografering är inte bara en upplevelse, det genererar också i kanske ovärderliga minnen som kommer att kunna sparas föralltid. Det är också en present som passar nästan alla, hur fint är det inte att kunna ge bort en fotografering med sin älskade, eller till sina föräldrar, mor- och farföräldrar eller barnfotografering till de nyblivna föräldrarna. Dessutom blir bilderna i sig en fin gåva till nära och kära i framtiden. Det här kan ju inte bli bättre, eller hur? Genom att ni investerar i era minnen, i bilder med eller för era nära och kära, så hjälper ni utsatta barn till en bättre uppväxt, att få chansen att vara just barn. Jultomten kommer ju trots allt inte till alla... 
 
Så här beskriver Growing together sin verksamhet på sin hemsida:
"Growing Together är en icke vinstgivande organisation som arbetar för att förbättra levnadsvillkoren för ca 40 föräldralösa barn i Kenya. 25 av dessa barn bor på barnhemmet Jesus Cares Orphanage i en byn Angorom, strax utanför staden Busia. Resterande 15 bor fortfarande kvar i sina familjehem tack vare stöd från organisationen. Förutom att stödja barnhemmet med mat, medicin och skolavgifter vill vi ge barnen en chans att vara just barn. Något som inte är en självklarhet i alla delar av världen. 

Vi tror på hjälp till självhjälp. Paret som äger barnhemmet äger även enorma marker som idag inte används fullt ut. Med ekonomiskt stöd hoppas vi kunna utveckla ett effektivare jordbruk så att barnhemmet i framtiden kan bli helt självförsörjande vad gäller mat." Läs mer på: www.growingtogether.se 
 
Prislistan för porträttfotograferingar: 
 

Alternativ 1
90 min fotografering
Familj/Grupp (3-5< personer)
Obegränsat antal bilder
2500 kr

 

Alternativ 2
60 min fotografering
Kärlekspar, mindre familjer 2-3 personer
Obegränsat antal bilder
1500 kr 

 

Alternativ 3
30 min fotografering 1 person
Bilder på dig själv till ditt CV/LinkedIn/Facebook mm
5 digitala bilder från urval, levereras i webbgalleri
800 kr

 

Alla priser är ink moms
50% går till Growing Together
Läs mer om porträttfotograferingar på min hemsida


Det här är något jag verkligen brinner för och jag hoppas att mitt lager med specialtryckta presentkort tar slut snabbt. Visste ni att 50 kr i månaden räcker för att täcka matkostnaderna för ett barn!? Jag är månadsgivare till Growing Together, bli det du också, du bestämmer själv med hur mycket du vill bidra. Läs mer här.
Growing Together - Julklapp - Julklappstips - Presentkort